سپیده‌دم

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

خداحافظی با سریال‌ها

این مطلب با کمی تغییر توی روزنامه‌ی امروز چاپ شد. جالب این‌که یکی از مخاطبین برای روزنامه این پیامک را فرستاد: «شما هم مثل اونایی هستین که شب خواب می‌بینن و روز طرح میدن! «از اون لحاظ» چیه دیگه؟! حتماً آقای قاسمیان حقوق هم می‌گیره!»

با توجه به این که آگهی‌های سریال «شمعدونی» سروش صحت از تلویزیون پخش می‌شود، ظاهراً قرار است سریال «در حاشیه» به زودی تمام شود. چند تا نکته: یکی این که بعد از نیمه تمام ماندن «قهوه‌ی تلخ»، «عشق تعطیل نیست» و «قلب یخی» احتمالاً قرار است ژانر «سریال نصفه» که در شبکه‌ی نمایش خانگی ابداع شده بود، به ژانرهای سریال‌های تلویزیون هم اضافه شود! و سریال‌ها تا نیمه پخش شوند تا کمتر مخاطب زجر بکشد. ما پیشنهاد می‌کنیم تا این روش را برای سریال‌های شبکه‌ی استانی (بلکم همه برنامه‌های شبکه‌ی استانی) اجرا کنند، این‌طوری مخاطبان تلویزیون هم خوشحال‌تر هستند. تازه حالا که می‌بینیم هر کس به خاطر شکایت از سریال می‌تواند راحت سریال‌های تلویزیونی را تعطیل کند، من به عنوان کسی که چند وقت پیش یک کلاه قرمز خریده بودم، می‌خواهم از سریال «کلاه‌قرمزی» به خاطر مسخره کردن خودم شکایت کنم. ضمناً شنیده‌ایم آقایی به نام «ناصر افراشته» که در زمینه رمالی، طالع‌بینی، جعل سند و کلاه‌برداری به ملت شریف ایران خدمت می‌کرد، از مهدی فخیم‌زاده و سریال «فوق سری» به تلویزیون شکایت کرد.

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۴۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مصطفی قاسمیان

فارغ التحصیل بیکار

مطلب طنزی که به خاطر محتواش توی روزنامه چاپ نشد.

الآن حدود 5/4 میلیون دانشجو داریم و چون وزیر کار گفته اند امسال می توانند 500 هزار شغل جدید ایجاد کنند، پس امسال چند صد هزار دانشجو بیکار جدید داریم که به جمع بیکاران زحمت کش این مرز و بوم اضافه می شوند. با توجه به این که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، چند پیشنهاد به مسئولین محترم داریم: اولاً به مقادیر معتنابهی سماق نیازمندیم که بیکاران محترم بمکند و بیکار نباشند. ثانیاً چون بیکاران عزیز سماق می مکند و تشنه می شوند، به تعداد بیکاران جدید، به کوزه نیازمندیم تا با قراردادن مدرک در آن، بیکاران محترم آبی بنوشند و لبی تر کنند. ثالثاً چون تقریباً نصف این بیکاران محترم از فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند، پس نقش وزارت های علوم و بهداشت در تهیه سماق و کوزه بسیار مهم است. همین طوری گفتیم بدانند! رابعاً به نظر ما بهتر است سماق و کوزه را به دانشگاه ها ببرند تا بیکاران گرامی متحمل هزینه اضافی برای رفتن به سماق فروشی و کوزه فروشی نشوند. خامساً خیلی خوب است که اصلاً سماق را در همان دانشگاه ها بکارند و کوزه ها را هم همان جا درست کنند تا هزینه حمل و نقل سماق و کوزه به دانشگاه از بین برود. تازه این طوری برای کاشت، داشت و برداشت سماق و همچنین تولید کوزه هم شغل ایجاد می شود.

۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مصطفی قاسمیان